Monday, September 18, 2017

JENIS-JENIS BAKA KUCING

A Cavalcade of Cats! #Infographic #Animal #Cats #Pets:

JENIS-JENIS BAKA KUCING 

Suka je share gambar-gambar macam ni.. saja nak tengok jenis-jenis kucing yang terdapat kat dunia ni.. bermacam-macam baka rupanya.. kucing banyak jenis kucing.. ada yang sampai beribu ribu kalau nak beli.. fuh.. yang tu memang rare punya baka tu.. Tapi TB suka ambil kucing jalanan aje.. sebab kucing-kucing tu perlukan tempat teduhan.. Hemm.. cakap pasal kucing ni.. TB sedih.. dah 4 hari Oyen tak balik..Allah.. selalunya Oyen akan balik kalau sehari berjalan kat luar tu.. Selalunya TB akan dengar suara oyen menjerit kat luar tu.. (tengah on heat) .. 

Tapi kali ni.. tak dengar pun suara oyen.. Allah.. mana oyen pi ni.. harap jangan la sesat lagi.. TB dah try cari kat tingkat bawah dan tingkat atas.. tak jumpa.. sebelum ni memang oyen suka sesat.. dia sesat tingkat atas.. hubby pi cari dia jam 3 pagi sebabtime tu sunyi dan betul-betul jelas dengar suara oyen menjerit.. So, hubby jumpa oyen dekat tingkat 3.. Oyen sesat sebab nampak oyen duduk di kordinasi yang sama depan pintu rumah orang.. kedudukan tu seolah-olah pintu yang betul-betul diatas rumah kami.. kesian oyen.. 

Ni mesti sesat lagi.. ataupun..aduh.. TB risau orang buang dia je sebab mulut dia bising tu.. TB lepaskan kat luar sebab oyen memang nak keluar jalan-jalan.. petang-petang dia akan balik rumah.. makandan tidur.. esoknya keluar balik.. Tapi tak sangka pulak.. kali ni.. dah masuk hari ke 4.. oyen still tak balik lagi.. suara dia pun kami tak dengar.. TB dah turun pi cari oyen... tak jumpa.. sedihnya.. mana lah perginya oyen ni..kesian dia kalau orang tangkap dan buang dia.. Allah.. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan:WHOHAA Terus register sahaja,
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another )
Please visitWHOHAA to join member . (join member for free )

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana??
KlikGRAVYTRAIN dan daftar FREE aje..

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

Reactions:

12 comments:

  1. semoga jumpa la oyen kejap lagi. selalunya kucen tak balik 2 hari tu normal.

    ReplyDelete
  2. apapun baka kucing, semuanya akak suka dan sayang. Akak pernah bela kucing kampung dulu, tu pun dah cukup comel. Kes kucing tak balik umah ni pernah terjadi pd akak, tapi kucing jantan. Rupanya dia gi cari pasangan nak mengawan, dah puas baru dia balik umah huhu

    ReplyDelete
  3. Dah lama tak pelihara kucing....tp lately rasa macam nak ada jugak sekor kat rumah

    ReplyDelete
  4. omomomomo.. comel nya !! anak2 kakak dah sibuk mintak bela kucing.. hee~ dok timbang tolak tak habis lagi ni.. hat nama pelik2 tu mesti mahal kan..

    ReplyDelete

  5. Terpaksa sy berucap dsni bahwa cita-citaku menjadi TKW sukses pulang di kampungku sudah tercapai, alhamdulillah.... awalnya aku ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa ..!!! terima kasih banyak kpd teman aku yg ada di singapura..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses aku baca. Aku bsa kenal nma nya Mbah Suro Guru spiritual PESUGIHAN ANKA GHAIB TOGEL 2D sampai 6D dan PESUGIHAN DANA GHAIB. . pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jd Tkw di HONGKONG hanya jeritan batin dan tetes air mata ini selalu menharap tp tdk ada hasil sm sekali. Mana lagi dapat majikanku galak, kejam, cerewet, salah sedikit kena marah lagi . Tiap bulan dapat gaji hanya separoh saja . . itu pun tdk cukup biaya anak di kampung. Tp sy beranikan diri tlpon nmr beliau untuk minta bantuan nya. melalui PESUGIHAN DANA GHAIB Nya . syukur Alhamdulillah benar2 terbukti sekarang. terima kasih ya allah atas semua rejeki mu ini. Aku sudah bs pulang ke kmpung halaman buka usha skrg. jk tman minat ingin tlpn beliau . ini nmr nya +62 82354640471 & 082354640471 siapa tau anda bisa di bantu dan cocok sprti aku . aminn




    ReplyDelete
  6. oyen sesat la tu... kalau kucing jantan sesat sebab jumpa awek... kalau kucing betina sesat sebab jumpa pakwe atau memang lupa jalan balik sebab pintu rumah sama...hehehe.. kucing saya pernah tak balik dan hilang selama 5 bulan. huhuhu sebabnya jumpa awek.... mak mertua dia pulak baik bagi dia makan... selama tu dia berhoneymoon kat rumah mak mertua dia..

    ReplyDelete
  7. Hebatnya Allah yang cipta pelbagai jenis baka kucing nie :)

    ReplyDelete
  8. Kucing takde bulu tu takut sungguh nak pegangnya...

    ReplyDelete
  9. perghhhh bnyk rupanya baka kucing
    baru tahu

    ReplyDelete
  10. banyak betul baka kucing ni... yang tahu cuma beberapa je..

    ReplyDelete

Hai.. cat lover! meh lea komen kat sini.. kucen2 teman happy sgt kalau korang komen kat sini.. depa ckp.. thank you yu all yg encem, cute,lawo,cun,ganteng! he3..